اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۵
بغض ده نمکی ترکید!

چشم حسود کارنابلدها، سد راه مسعود ده نمکی/ چوب لای چرخ گذاشتن مرام حسودان است

موفقیت ده نمکی به اخراجی هاختم نشد و با ساخت فیلم اجتماعی«رسوایی» باز هم گیشه ها را تسخیر کرد.این که کارگردانی موفق به آشتی دادن مخاطب باسالن های سینما شده است یعنی او کار خود رابلد است!

چشم حسود کارنابلدها، سد راه مسعود ده نمکی/ چوب لای چرخ گذاشتن مرام حسودان است

در چند دهه اخیر عادت شده است هر کس که به موفقیت چشم گیر و حیرت انگیز می رسد می گذارند به پای لابی گری و ارتباطات پشت پرده او!

«اخراجی ها» مجموعه ای چند قسمتی بود که در هر سه قسمت آن به موفقیت چشم گیر دست یافت و شد سوژه بهانه گیران که مسعود ده نمکی چنان کرده و چنان نکرده است!

اما موفقیت وی به همین مجموعه ختم نشد و با ساخت فیلم اجتماعی«رسوایی» باز هم گیشه ها را تسخیر کرد. این که کارگردانی موفق به آشتی دادن مخاطب با سالن های سینما شده است یعنی او کار خود را بلد است! کاربلد بودن در سینمای امروز امتیازی شاخص محسوب می شود...

 اکنون مسعود ده نمکی در بدترین زمان اکران فیلم در سینما خواهان اکران فیلمش شد. «معراجی ها» در اسفند ماه و درست در فصل مرده سینما اکران شد.

بهانه گیران و گله مندان باز هم ساز مخالفت خود را کوک کردند و فروش چهار میلیاردی این فیلم را نادیده گرفته اند و به تخریب این کارگردان کاربلند سینما دست زده اند.

همین عوامل باعث شد مسعود ده نمکی در برنامه رادیویی که اخیرا حضور داشته است گله مندی خود از سینماگران را اینگونه بازگو کند: « این بی مهری هایی که به من می شود و این کنایه هایی که به من می زنند مرا دلسرد کرده است. آدم از کسانی حرف هایی را می شنود که اصلاً توقع ندارد. من از اینکه مورد قضاوت قرار بگیرم ناراحت نیستم اما قضاوت باید با انصاف همراه باشد. همه می دانند درآمد هایی که من از 5 فیلمی که ساخته ام متعلق به خود بدنه اصلی جامعه سینمایی کشور است. خودم که تهیه کننده فیلم هایم نبودم. تهیه کنندگان من از همین جامعه سینمایی کشور بودند. اما بعضاً انتقادهای بی رحمانه ای که به من و فیلم هایم می شود تمام خستگی ها را روی تن من باقی می گذارد.

وی ادامه داد: همین فیلم معراجی ها با وجود اینکه الان مدت زیادی است که روی پرده های سینما است ، توانست سینما قدس تهران را در میدان ولیعصر از بسته شدن نجات دهد. این سینما پول دستمزد کارگران و آب و برقش را نداشت بدهد و فیلم معراجی ها به سینما قدس تهران کمک کرد تا تعطیل نشود. شما می دانید تعطیل شدن سینما ها چه ضربه ای به بدنه فرهنگ کشور می زند و ما جلوی این ضربه را با فیلم معراجی ها گرفتیم.»

ده نمکی که از کنایه هایی که از بنده سینما به او می رسد ابراز ناراحتی کرد و گفت: حالا سینمایی ها عوض اینکه از ما بخاطر این کار تشکر کنند مدام به ما کنایه می زنند. اگر بلیط نیم بهایی برای معراجی ها در نظر گرفته شد به خدا فقط برای این فیلم نبود بلکه این بلیط نیم بها به همه فیلم ها اختصاص پیدا کرد. تهیه کننده های دیگر هم مثل فیلم "ورود آقایان ممنوع" و "دربند" هم در سالیان گذشته از همین روش بلیط نیم بها استفاده کردند. اما حالا که ما استفاده می کنیم بلندگو بر می دارند و آنقدر علیه ما فضا را مسموم می کنند که انگار قتل انجام داده ایم. شخصی مثل رضا کیانیان می آید و جلوی دکتر قالیباف شهردار تهران انتقاد می کند که چرا او از فیلم ما حمایت کرده؟ چرا انقدر با غرض ورزی به همه چیز نگاه می کنید؟ شهردار تهران اگر حمایتی کرده به طور کل به جامعه سینما بوده.

ده نمکی عنوان کرد: بیایید نگاه را کلی تر ببینیم. انقدر جزئی نگری برای سینمای ما اصلاً خوب نیست. بخش اعظمی از فیلم هایی که همین رضا کیانیان بازی کرده از پول دولت بوده. حرف در این خصوص زیاد و درد های زیادی دارم که بخاطر همین فعلاً از سینما رنجیده ام.

ده‌نمکی تأکید کرد: اما واقعاً کم آورده ام و دیگر نمی خواهم فیلم بسازم.

وی در پایان گفت: همه می دانند تنها کسی که فیلم هایش با حمایت بخش خصوصی ساخته شده من هستم. یعنی خود سینمایی ها می دانند که فیلم های من فروش می رود پس می آیند روی من و ایده ام سرمایه گذاری می کنند تا فیلم ساخته شود

به نظر می رسد در روزهایی که دهنمکی سینمای مرده را با مخاطبان آشتی داده است، عده ای چشم دیدن این موفقیت و محبوبیت را ندارند و برای بالا رفتن از دیوار حسادت، حتی حاضرند شرافت و انسانیت را زیر پاهای خود له کنند؛ همان بلایی که امروز بر سر دهنمکی آورده اند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••